maandag 14 april 2014

Terug naar de start: Back to Dijc and Bertus

Back to the future

dijc-bertus2014Nadat ik in 1998 de marathon had volbracht in - voor mij in een nu supersnelle 3.17 uur - en zeker 6 dagen nodig had om te herstellen (lees: normaal te lopen) heb ik jarenlang niet meer aan prestatielopen gedaan. Af en toe een rondje Kralingse Plas (4,7 km), voetballen in competitieverband en wat fietsen hielden me fit. Ook het gemis van een rijbewijs droeg daar aan bij. Pas in 2007 ben ik weer eens gaan lopen met een bedrijfsteam. Vrijwel ongetraind deed ik de halve bij de CPC en later dat jaar de Dam tot Dam loop. Na "Egmond" wilde ik vaker gaan lopen en besloot in 2009 dat ik misschien maandelijks bij de Bertus loop mijn trainingsrondje zou kunnen doen. Het bleef, nu precies 5 jaar geleden,  bij een eenmalig optreden op de 5 km (20.41). 
Vandaag stond ik  verrassend genoeg weer aan de start bij deze trimloop in Delft. Ik had s'middags een tennistoernooi, de middag ervoor nog een half pittig getraind en de avond ervoor een gezellig drinken en eten met weinig slaap. Toen de regen (en naar ik later vernam hagel) om 8 uur uit de lucht stortte waren er genoeg redenen om rustig ontbijtend thuis te blijven. Dat deed ik dus niet. 

Wat is Dijc? Wie is Bertus?

Aangezien ik de gemiste kans van een week eerder (bij de Zuiderpark loop van AV Sparta) nog in mijn hoofd zat, wilde ik de beentjes nog eens testen en kijken of ik nog een snelle 10 kilometer-tijd op de klokken kon brengen.
De Dijc Bertus loop lijkt bijna als twee druppels water op de Dobbeloop, ook georganiseerd door een provinciale ijsclub. Beide lopen hebben laagdrempeligheid en gemoedelijkheid tot kunst verheven. hardlopers die elkaar al meer dan 10 jaar op regelmatige basis tegenkomen, sportieve huisvrouwen en mensen die hun trainingsrondje op een minder eenzame manier willen doorbrengen. Aan het einde van de A4 net buiten Delft (Kerkpolder) ligt het parcours, waar de organisatie haar maandelijkse loop organiseert.

dijc2Goed loopweer

De enige bekende die ik tegenkwam was mede blogger en fanatieke hardloper Fred v.d. Gon, alias De Cultuurbarbaar
Lees verder op mijn hardloop blog Leuke Loopjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten