woensdag 16 april 2014

Leidse Singelloop 2014

Twee dagen voordat de Leidse singelloop werd gehouden, kreeg ik een startnummer in de schoot geworpen voor deze (voor mij nog onbekende) loop. Ik had ervan kunnen weten want bijna heel mijn leven wordt deze traditie in de binnenstad van Leiden georganiseerd. Deze keer zou voor de 39ste maal -een record aantal deelnemers van vijfduizend lopers – de zeven kilometer over de singels lopen. Overigens is de loop niet voor vrijgezelle mensen maar genoemd naar de vele wegen langs de grachten.
Zelf was ik met een loopgroepje van AV Sparta per trein (“de Sprinter”) naar Leiden getogen. De heren lieten verstek gaan zodat ik me aanvankelijk in het gezelschap van vijf dames bevond. Vanaf het Centraal Station was het ruim 5 minuten wandelen naar de start. Aanvankelijk leek het niet super druk, maar uit de zijstraten en op de Langegracht kwamen hele hordes van fanatieke scholieren, modieus geklede vrije tijds lopers en lopers voor het goede doel te voor schijn.

Opgewarmde haringen in blik

Hoewel de opzet niet is om zo snel mogelijk te lopen, en de sfeer gemoedelijk was, waren er ook weer heel snelle lopers op af gekomen. Zo was bondscoach  lees hier verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten