woensdag 16 april 2014

Met ronkende benen naar de Zandvoort circuit run 2014

Na de vele 10 kilometers van de afgelopen tijd, ga ik nu naar Zandvoort aan Zee. Geen stranddag, maar naar het motorcircuit. Om jawel, te racen. Te voet dan, een vergelijkbare afstand van 12 kilometer. Voor een wedstrijd op een race circuit verwacht je ronkende motoren en een snelle bolide richting Zandvoort. Niets is minder waar. Mijn op leeftijd zijnde dieselbusje is niet vooruit te branden, ik doe het zelf ook rustig aan en de toegangswegen werken ook niet mee.  Een ding gaat wel vooruit, de klok. Het is zomertijd. Het belooft ook een zomers dagje te worden met voorspelde temperaturen van 23 graden en een heet zonnetje.

Opwarmen tijdens toeristische route

fietsroutes_bollenstreek_ANWB_vrije-tijdAls ik nog even met oud-collega Bas bel, die zich helaas niet fit genoeg voelt om te gaan, race ik wel naar mijn auto. Mijn gsm die als navigatie moet werken heeft een deukje opgelopen, dus ik zal de route misschien uit mijn hoofd moeten doen. De afgelopen twee jaar ben ik op de binnendoor wegen altijd wel ergens fout gereden.
Nu gaat het weer fout (jawel bij Voorhout!). Ik bereik wel de juiste afslag, maar de N444 is afgesloten. Via de bollenstreek-B route kom ik langs , Oegstgeest, Sassenheim, Noordwijkerhout, de Haarlemmer trekvaart en bereik eindelijk het bekende Vogelensang. Veel mensen op de weg, fietsers, dagjesmensen en bollenkijkers. bollenstreek-bloemenHet landschap laat weer mooie kleuren zien. Met een gangetje van  nog geen 30 km/u rij ik achter mensen die het omgekeerde Zandvoort Circuit principe aanhangen: zo langzaam mogelijk voortbewegen.
Ik laat me niet opjagen, in principe heb ik alle tijd en qua gevoelstemperatuur is het 30 graden warmer dan vorig jaar. Dit jaar bezit ik een startnummer voor het wedstrijd vak, helemaal vooraan. IMG_2785Een laag nummer en ook een dubbel nummer: voor en achter op het shirt . De dag ervoor me tureluurs gezocht naar 8 speldjes, maar alles is weer gereed.
Ik denk slim te zijn door de standaard parkeerplekken te mijden, (vanwege drukte en hoge kosten). Ik wil mijn "bolide" dicht bij het gezellige centrum van zandvoort parkeren, zodat ik na afloop een extra pitstop kan maken en van daaruit kan vertrekken. Helaas kost het me 8 euro en ruim 3 km lopen naar "The Beach factory" waar ik me kan omkleden. In dit geval mijn wedstrijdshirt aantrekken en lange tight uittrekken.

Start your engines!

Op dat moment ben ik al te laat voor de start van het gele vak, maar ik kan natuurlijk later van start. Lees hier verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten